Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Znajdziesz nas tutaj

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Znajdziesz nas tutaj

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Zadania

ZADANIE 1
Umiędzynarodowienie oferty dydaktycznej UJ

Celem Zadania 1 jest realizacja programów kształcenia w językach obcych skierowanych do studentek i studentów z Polski oraz cudzoziemców.

W ramach Zadania 1 podejmowane są następujące działania:

  1. utworzenie nowych specjalności prowadzonych w języku obcym na studiach II stopnia w obszarze nauk społeczno-humanistycznych na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ pn.:
  1. Leadership in public administration,
  2. Master in global business development,
  1. utworzenie nowej ścieżki kształcenia w języku obcym na studiach II stopnia w obszarze nauk przyrodniczo-ścisłych na:
  1. Wydziale Chemii UJ pn. Chemistry of sustainable proces,
  2. Wydziale Fizyki i Astronomii Stosowanej UJ pn. Fizyka Teoretyczna,
  1. utworzenie nowych kierunków studiów II stopnia w obszarze nauk społeczno-humanistycznych w języku obcym na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej pn. Social media and citizen journalism studies,
     
  2. utworzenie nowych kierunków studiów II stopnia w obszarze nauk przyrodniczo-ścisłych w języku obcym na Wydziale Geografii i Geologii UJ pn. Geographic information science and technology.
więcej o

ZADANIE 2
Rozbudowanie oferty dydaktycznej UJ poprzez wprowadzenie nowych modułów kształcenia nieobjętych planem studiów, w celu dostosowania oferty do potrzeb społeczno-gospodarczych lub wyposażenia studentek i studentów w praktyczne umiejętności

Celem Zadania 2 jest rozbudowanie oferty dydaktycznej UJ poprzez wprowadzenie nowych modułów kształcenia nieobjętych planem studiów w ramach trzech obszarów:

  1. Obszarze nauk społeczno-humanistycznych;
  2. Obszarze nauk medycznych i nauk o zdrowiu;
  3. Obszarze nauk przyrodniczo-ścisłych.

Dla każdego z obszarów przygotowane zostaną i przeprowadzone specjalnie dedykowane kursy oraz szkolenia.

więcej o

ZADANIE 3
Włączenie wykładowców z zagranicy posiadających osiągnięcia w pracy naukowej lub zawodowej w realizację zajęć dydaktycznych na UJ na studiach wyższych

Celem Zadania 3 jest wzmocnienie internacjonalizacji kształcenia na uczelni poprzez włączenie wykładowców z zagranicy w realizację programów kształcenia w ramach trzech obszarów:

  1. Obszar nauk społeczno-humanistycznych: 26 wykładowców, w tym 7 spoza UE,
  2. Obszar nauk medycznych i nauk o zdrowiu: 16 wykładowców,
  3. Obszar nauk przyrodniczo-ścisłych: 28 wykładowców, w tym 7 spoza krajów UE.
więcej o

ZADANIE 4
Program wsparcia studentek i studentów UJ w zakresie podnoszenia kompetencji językowych, zawodowych i informatycznych

Celem Zadania 4 jest podniesienie kompetencji językowych, zawodowych i informatycznych (w tym wyszukiwanie informacji) osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym w obszarach kluczowych dla rozwoju Polski.

W zadaniu przewiduje się programy wsparcia w powyższym zakresie w następujących obszarach:

  1. nauk społeczno-humanistycznych,
  2. nauk przyrodniczo-ścisłych,
  3. nauk medycznych i nauk o zdrowiu,
  4. wsparcia kompetencji językowych studentek i studentów UJ.

 

Programy prowadzone będą w atrakcyjnych formach: projektów realizowanych w zespołach, wizyt studyjnych u pracodawców współpracujących z UJ, kursów i szkoleń, w tym certyfikowanych.

więcej o

ZADANIE 5
Jagiellonian Interdisciplinary PhD Programme / Jagielloński Program Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich w języku angielskim

Celem Zadania 5 jest zwiększenie jakości i efektywności kształcenia na studiach doktoranckich oraz rozwój młodej kadry naukowej poprzez opracowanie i realizację Jagiellonian Interdisciplinary PhD Programme/Jagielloński Program Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich w języku angielskim. W powyższym programie o zasięgu międzynarodowym, włączającym formy edukacji podnoszące kompetencje badawcze i dydaktyczne, będzie mogło wziąć udział 150 doktorantów.

Przewiduje się następujące formy wsparcia:

  1. realizacja Jagiellonian Interdisciplinary PhD Programme,
  2. program stypendialny dla doktorantów,
  3. program wsparcia mobilności naukowej dla doktorantów:
  1. dofinansowanie do wyjazdów na staże zagraniczne, szkoły letnie, etc.,
  2. dofinansowanie do wyjazdów na konferencje.
więcej o

ZADANIE 6
Programy rozwoju kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich UJ

Celem Zadania 6 jest podniesienie kompetencji nauczycieli akademickich UJ w zakresie umiejętności dydaktycznych, informatycznych, prezentacyjnych prowadzenia dydaktyki w języku obcym oraz zarządzania informacją poprzez udział w wyspecjalizowanych szkoleniach oraz stażach dydaktycznych.

 

Zaplanowane zostały następujące formy wsparcia:

  1. Program rozwoju umiejętności dydaktycznych (realizowany w postaci licznych, atrakcyjnych kursów, szkoleń i warsztatów),
  2. Program rozwoju umiejętności informatycznych i informatycznych (mający na celu przybliżyć wykorzystanie w procesie dydaktycznym nowoczesnych narzędzi IT oraz podniesienie kompetencji informatycznych),
  3. Program rozwoju w zakresie prowadzenia dydaktyki w języku obcym (realizowany poprzez kursy i szkolenia),
  4. Staże dydaktyczne dla nauczycieli akademickich.
więcej o

ZADANIE 7
Programy rozwoju kadr zarządzających i administracyjnych uczelni

Celem Zadania 7 jest podniesienie kompetencji zarządczych kadry UJ poprzez realizację następujących programów wsparcia:

 

  1. Program przywództwa akademickiego i rozwoju kompetencji zarządczych - szkolenia szyte na miarę (program obejmuje szereg szkoleń związanych m. in. z przywództwem akademickim – Higher Education Academy, zarządzaniem zespołem, projektami, finansami, autoprezentacją i wystąpieniami publicznymi, a także kurs PRINCE 2);
  2. Program zarządzania procesowego;
  3. Program wsparcia kadry w zakresie współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym (szkolenia dotyczące własności intelektualnej oraz przedsiębiorczości);
  4. Program rozwoju kompetencji interpersonalnych (m. in. szkolenia, kursy i warsztaty z zakresu asertywności, zarządzania emocjami, negocjacji, kreatywnego myślenia).
więcej o

ZADANIE 8
Wsparcie informatycznych narzędzi zarządzania i edukacji w UJ

Celem Zadania 8 jest zwiększenie informatyzacji uczelni poprzez rozwój informatycznych narzędzi zarządzania i tworzenie otwartych zasobów informatycznych. Powyższe zostanie osiągnięte w wyniki realizacji następujących przedsięwzięć:

  1. Usprawnienie systemu SAP (Zintegrowany System Zarządzania Uczelnią);
  2. Usprawnienie systemu USOS (Uczelniany System Obsługi Studentów);
  3. Rozwój narzędzi informatycznych Centrum Wsparcia Dydaktyki i Spraw Studenckich UJ w wyniku implementacji następujących komponentów:
  1. Maxqda Plus - licencja single user;
  2. PS Quaestio Pro asysta;
  3. Oprogramowania do realizacji badań techniką CATI ze wsparciem serwisowym, implementacją aplikacji serwerowych oraz pakietem podstawowych szkoleń dla użytkowników;
  4. interaktywnego systemu ankietyzacji i ewaluacji.
  1. Rozwój narzędzi informatycznych Wydziału Bichemii, Biofizyki i Biotechnologii -Wirtualny desktop - stworzenie wirtualnych zasobów dostępnych w technologii on demand;
  2. Program rozwoju zasobów edukacyjnych na Wydziale Prawa i Administracji UJ – wprowadzenie E-podręcznika składającego się z 810 modułów;
  3. Program rozwoju zasobów edukacyjnych na Wydziale Fizyki, Astronomii
    i Informatyki Stosowanej UJ obejmujący:
  1. interaktywny podręcznik z zadaniami z logiki i teorii mnogości dla informatyki stosowanej;
  2. On-Line Complexity (Złożoność na żywo);
  3. stronę internetową i pakiet interaktywnych programów do nauki statystyki;
  4. wykłady offline oraz zintegrowane środowisko programistyczne do kursów Geometria 3D dla projektantów gier wideo oraz programowanie symulacji fizyki w czasie rzeczywistym.
więcej o