Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Zadania

ZADANIE 1
Umiędzynarodowienie oferty dydaktycznej UJ

Celem Zadania 1 jest realizacja programów kształcenia w językach obcych skierowanych do studentek i studentów z Polski oraz cudzoziemców.

W ramach Zadania 1 podejmowane są następujące działania:

  1. utworzenie nowych specjalności prowadzonych w języku obcym na studiach II stopnia w obszarze nauk społeczno-humanistycznych na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ pn.:
  1. Leadership in public administration,
  2. Master in global business development,
  1. utworzenie nowej ścieżki kształcenia w języku obcym na studiach II stopnia w obszarze nauk przyrodniczo-ścisłych na:
  1. Wydziale Chemii UJ pn. Chemistry of sustainable proces,
  2. Wydziale Fizyki i Astronomii Stosowanej UJ pn. Fizyka Teoretyczna,
  1. utworzenie nowych kierunków studiów II stopnia w obszarze nauk społeczno-humanistycznych w języku obcym na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej pn. Social media and citizen journalism studies,
     
  2. utworzenie nowych kierunków studiów II stopnia w obszarze nauk przyrodniczo-ścisłych w języku obcym na Wydziale Geografii i Geologii UJ pn. Geographic information science and technology.
więcej o

ZADANIE 2
Rozbudowanie oferty dydaktycznej UJ poprzez wprowadzenie nowych modułów kształcenia nieobjętych planem studiów, w celu dostosowania oferty do potrzeb społeczno-gospodarczych lub wyposażenia studentek i studentów w praktyczne umiejętności

Celem Zadania 2 jest rozbudowanie oferty dydaktycznej UJ poprzez wprowadzenie nowych modułów kształcenia nieobjętych planem studiów w ramach trzech obszarów:

  1. Obszarze nauk społeczno-humanistycznych;
  2. Obszarze nauk medycznych i nauk o zdrowiu;
  3. Obszarze nauk przyrodniczo-ścisłych.

Dla każdego z obszarów przygotowane zostaną i przeprowadzone specjalnie dedykowane kursy oraz szkolenia.

więcej o

ZADANIE 3
Włączenie wykładowców z zagranicy posiadających osiągnięcia w pracy naukowej lub zawodowej w realizację zajęć dydaktycznych na UJ na studiach wyższych

Celem Zadania 3 jest wzmocnienie internacjonalizacji kształcenia na uczelni poprzez włączenie wykładowców z zagranicy w realizację programów kształcenia w ramach trzech obszarów:

  1. Obszar nauk społeczno-humanistycznych: 26 wykładowców, w tym 7 spoza UE,
  2. Obszar nauk medycznych i nauk o zdrowiu: 16 wykładowców,
  3. Obszar nauk przyrodniczo-ścisłych: 28 wykładowców, w tym 7 spoza krajów UE.
więcej o

ZADANIE 4
Program wsparcia studentek i studentów UJ w zakresie podnoszenia kompetencji językowych, zawodowych i informatycznych

Celem Zadania 4 jest podniesienie kompetencji językowych, zawodowych i informatycznych (w tym wyszukiwanie informacji) osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym w obszarach kluczowych dla rozwoju Polski.

W zadaniu przewiduje się programy wsparcia w powyższym zakresie w następujących obszarach:

  1. nauk społeczno-humanistycznych,
  2. nauk przyrodniczo-ścisłych,
  3. nauk medycznych i nauk o zdrowiu,
  4. wsparcia kompetencji językowych studentek i studentów UJ.

 

Programy prowadzone będą w atrakcyjnych formach: projektów realizowanych w zespołach, wizyt studyjnych u pracodawców współpracujących z UJ, kursów i szkoleń, w tym certyfikowanych.

więcej o

ZADANIE 5
Jagiellonian Interdisciplinary PhD Programme / Jagielloński Program Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich w języku angielskim

Celem Zadania 5 jest zwiększenie jakości i efektywności kształcenia na studiach doktoranckich oraz rozwój młodej kadry naukowej poprzez opracowanie i realizację Jagiellonian Interdisciplinary PhD Programme/Jagielloński Program Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich w języku angielskim. W powyższym programie o zasięgu międzynarodowym, włączającym formy edukacji podnoszące kompetencje badawcze i dydaktyczne, będzie mogło wziąć udział 150 doktorantów.

Przewiduje się następujące formy wsparcia:

  1. realizacja Jagiellonian Interdisciplinary PhD Programme,
  2. program stypendialny dla doktorantów,
  3. program wsparcia mobilności naukowej dla doktorantów:
  1. dofinansowanie do wyjazdów na staże zagraniczne, szkoły letnie, etc.,
  2. dofinansowanie do wyjazdów na konferencje.
więcej o

ZADANIE 6
Programy rozwoju kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich UJ

Celem Zadania 6 jest podniesienie kompetencji nauczycieli akademickich UJ w zakresie umiejętności dydaktycznych, informatycznych, prezentacyjnych prowadzenia dydaktyki w języku obcym oraz zarządzania informacją poprzez udział w wyspecjalizowanych szkoleniach oraz stażach dydaktycznych.

 

Zaplanowane zostały następujące formy wsparcia:

  1. Program rozwoju umiejętności dydaktycznych (realizowany w postaci licznych, atrakcyjnych kursów, szkoleń i warsztatów),
  2. Program rozwoju umiejętności informatycznych i informatycznych (mający na celu przybliżyć wykorzystanie w procesie dydaktycznym nowoczesnych narzędzi IT oraz podniesienie kompetencji informatycznych),
  3. Program rozwoju w zakresie prowadzenia dydaktyki w języku obcym (realizowany poprzez kursy i szkolenia),
  4. Staże dydaktyczne dla nauczycieli akademickich.
więcej o

ZADANIE 7
Programy rozwoju kadr zarządzających i administracyjnych uczelni

Celem Zadania 7 jest podniesienie kompetencji zarządczych kadry UJ poprzez realizację następujących programów wsparcia:

 

  1. Program przywództwa akademickiego i rozwoju kompetencji zarządczych - szkolenia szyte na miarę (program obejmuje szereg szkoleń związanych m. in. z przywództwem akademickim – Higher Education Academy, zarządzaniem zespołem, projektami, finansami, autoprezentacją i wystąpieniami publicznymi, a także kurs PRINCE 2);
  2. Program zarządzania procesowego;
  3. Program wsparcia kadry w zakresie współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym (szkolenia dotyczące własności intelektualnej oraz przedsiębiorczości);
  4. Program rozwoju kompetencji interpersonalnych (m. in. szkolenia, kursy i warsztaty z zakresu asertywności, zarządzania emocjami, negocjacji, kreatywnego myślenia).
więcej o

ZADANIE 8
Wsparcie informatycznych narzędzi zarządzania i edukacji w UJ

Celem Zadania 8 jest zwiększenie informatyzacji uczelni poprzez rozwój informatycznych narzędzi zarządzania i tworzenie otwartych zasobów informatycznych. Powyższe zostanie osiągnięte w wyniki realizacji następujących przedsięwzięć:

  1. Usprawnienie systemu SAP (Zintegrowany System Zarządzania Uczelnią);
  2. Usprawnienie systemu USOS (Uczelniany System Obsługi Studentów);
  3. Rozwój narzędzi informatycznych Centrum Wsparcia Dydaktyki i Spraw Studenckich UJ w wyniku implementacji następujących komponentów:
  1. Maxqda Plus - licencja single user;
  2. PS Quaestio Pro asysta;
  3. Oprogramowania do realizacji badań techniką CATI ze wsparciem serwisowym, implementacją aplikacji serwerowych oraz pakietem podstawowych szkoleń dla użytkowników;
  4. interaktywnego systemu ankietyzacji i ewaluacji.
  1. Rozwój narzędzi informatycznych Wydziału Bichemii, Biofizyki i Biotechnologii -Wirtualny desktop - stworzenie wirtualnych zasobów dostępnych w technologii on demand;
  2. Program rozwoju zasobów edukacyjnych na Wydziale Prawa i Administracji UJ – wprowadzenie E-podręcznika składającego się z 810 modułów;
  3. Program rozwoju zasobów edukacyjnych na Wydziale Fizyki, Astronomii
    i Informatyki Stosowanej UJ obejmujący:
  1. interaktywny podręcznik z zadaniami z logiki i teorii mnogości dla informatyki stosowanej;
  2. On-Line Complexity (Złożoność na żywo);
  3. stronę internetową i pakiet interaktywnych programów do nauki statystyki;
  4. wykłady offline oraz zintegrowane środowisko programistyczne do kursów Geometria 3D dla projektantów gier wideo oraz programowanie symulacji fizyki w czasie rzeczywistym.
więcej o