Promocja i marketing na rynku książki
Cel kursu: Celem modułu jest kształcenie umiejętności specyficznych dla działalności współczesnych instytucji kultury od pozyskiwania środków do promocji projektów kulturalnych.
Termin kursu:
Rok akademicki: 2021/22
Harmonogram zostanie podany niebawem. W przypadku, gdy kurs będzie pokrywał się z Pani/a zajęciami obowiązkowymi, możliwa jest rezygnacja z kursu max. na 7 dni przed rozpoczęciem zajęć
Rok akademicki 2020/2021
Promocja i marketing na rynku książki ( Semestr I) |
||||||
Lp. |
DATA |
DZIEŃ TYGODNIA |
GODZ.ROZPOCZĘCIA |
GODZ.ZAKOŃCZENIA |
SALA |
GODZ. DYD KONTAKT. |
1 |
12.10.2020 |
poniedziałek |
13:15 |
14:45 |
2 |
|
2 |
19.10.2020 |
poniedziałek |
13:15 |
14:45 |
2 |
|
3 |
26.10.2020 |
poniedziałek |
13:15 |
14:45 |
2 |
|
4 |
02.11.2020 |
poniedziałek |
13:15 |
14:45 |
2 |
|
5 |
09.11.2020 |
poniedziałek |
13:15 |
14:45 |
2 |
|
6 |
16.11.2020 |
poniedziałek |
13:15 |
14:45 |
2 |
|
7 |
23.11.2020 |
poniedziałek |
13:15 |
14:45 |
2 |
|
8 |
30.11.2020 |
poniedziałek |
13:15 |
14:45 |
2 |
|
9 |
07.12.2020 |
poniedziałek |
13:15 |
14:45 |
2 |
|
10 |
14.12.2020 |
poniedziałek |
13:15 |
14:45 |
2 |
|
11 |
21.12.2020 |
poniedziałek |
13:15 |
14:45 |
2 |
|
12 |
11.01.2021 |
poniedziałek |
13:15 |
14:45 |
2 |
|
13 |
18.01.2021 |
poniedziałek |
13:15 |
14:45 |
2 |
|
14 |
25.01.2021 |
poniedziałek |
13:15 |
14:45 |
2 |
|
15 |
25.01.2021 |
poniedziałek |
14:15 |
16:30 |
2 |
|
30 |
||||||
Promocja i marketing na rynku książki ( Semestr II) |
||||||
Lp. |
DATA |
DZIEŃ TYGODNIA |
GODZ.ROZPOCZĘCIA |
GODZ.ZAKOŃCZENIA |
SALA |
GODZ. DYD KONTAKT. |
1 |
08.03.2021 |
poniedziałek |
11:30 |
13:00 |
2 |
|
2 |
15.03.2021 |
poniedziałek |
11:30 |
13:00 |
2 |
|
3 |
22.03.2021 |
poniedziałek |
11:30 |
13:00 |
2 |
|
4 |
29.03.2021 |
poniedziałek |
ODWOŁANO |
ODWOŁANO |
2 |
|
5 |
12.04.2021 |
poniedziałek |
11:30 |
13:00 |
2 |
|
6 |
19.04.2021 |
poniedziałek |
11:30 |
13:00 |
2 |
|
7 |
26.04.2021 |
poniedziałek |
11:30 |
13:00 |
2 |
|
8 |
10.05.2021 |
poniedziałek |
11:30 |
13:00 |
2 |
|
9 |
17.05.2021 |
poniedziałek |
11:30 |
13:00 |
2 |
|
10 |
24.05.2021 |
poniedziałek |
11:30 |
13:00 |
2 |
|
11 |
31.05.2021 |
poniedziałek |
11:30 |
13:00 |
2 |
|
12 |
07.06.2021 |
poniedziałek |
11:30 |
14:45 |
2 |
|
13 |
14.06.2021 |
poniedziałek |
11:30 |
13:00 |
2 |
|
14 |
21.06.2021 |
poniedziałek |
11:30 |
13:00 |
2 |
|
15 |
21.06.2021 |
poniedziałek |
13:15 |
14:45 |
2 |
|
30 |
Sylabus
Nazwa kursu |
Promocja i marketing na rynku książki |
Język kształcenia |
polski |
Efekty kształcenia |
Po zaliczeniu przedmiotu student: - dysponuje wiedzą o strukturze rynku książki w Polsce, - zna najważniejsze podmioty, instytucje i media rynku książki w Polsce - rozpoznaje i tworzy zróżnicowane formy promocji książki - potrafi wskazać formy promocji odpowiednie dla zróżnicowanych grup docelowych - potrafi zaplanować wieloaspektową kampanię marketingową książki |
Imię i nazwisko osoby/osób prowadzących |
Dr Maciej Jakubowiak |
Sposób realizacji |
Zajęcia dotyczą funkcjonowania rynku książki w Polsce oraz wykorzystywanych w jego ramach form promocji i marketingu. Zajęcia są podzielone na 15 zagadnień. W ramach każdego z tematów studenci zapoznają się z podstawowymi pojęciami i zjawiskami oraz podejmują warsztatowe ćwiczenia nad wykorzystaniem zdobytej wiedzy w praktyce. 3 spotkania poświęcone będą wyłącznie studiom przypadków: największych czy reprezentatywnych kampanii marketingowych ostatnich lat. Łącząc przekazywanie wiedzy z elementami warsztatowymi, zajęcia wyposażą studentów w kompetencje niezbędne do sprawnego funkcjonowania na rynku książki.
Lista tematów: 1. Wprowadzenie. Marketing, promocja i podstawowe trendy na rynku książki 2. Struktura rynku książki 3. Promocja czytelnictwa. Wyzwania, strategie i taktyki 4. Podstawy procesu wydawniczego. Planowanie kampanii marketingowej 5. Blurby, zapowiedzi, materiały prasowe 6. Spotkania autorskie i festiwale 7. Autor jako marka 8. Współpraca z mediami: telewizja, radio 9. Współpraca z mediami: czasopisma, blogi 10. Książka w social mediach 11. Multimedialne i niestandardowe formy promocji 12. E-booki, audiobooki, aplikacje 13. Studium przypadku: Czytaj.pl 14. Studium przypadku: Festiwal Conrada 15. Studium przypadku: „Król” Szczepana Twardocha
Literatura pomocnicza: K. Tubylewicz, A. Diduszko-Zyglewska (red.), Szwecja czyta. Polska czyta, Krytyka Polityczna, Warszawa 2015. J. Frołow, Jak wypromowano bestseller?, Biblioteka Analiz, Warszawa 2006. Ł. Gołębiewski, E-książka / book. Szerokopasmowa kultura, Biblioteka Analiz, Warszawa 2009. Ł. Gołębiewski, Śmierć książki. No future book, Biblioteka Analiz, Warszawa 2008. M. Jaworski, Trendy na rynku książki w Polsce, Biblioteka Analiz, Warszawa 2004. I. Koryś, D. Michalak, Z. Zasacka, R. Chymkowski, Stan czytelnictwa w Polsce w 2017 roku, Biblioteka Narodowa, Warszawa 2018, https://www.bn.org.pl/download/document/1529572435.pdf. The Polish Book Market 2018, Instytut Książki, Kraków 2019, https://instytutksiazki.pl/en/polish-book-market,7,reports,18,polish-book-market-2018,46.html. M. Wójcik, Nowe metody promocji czytelnictwa w przestrzeni miejskiej, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum” 2016, nr 1/2. Anna Drapińska, Beata Liberadzka, Trendy na rynku książki w Polsce – wybrane aspekty, „Handel Wewnętrzny” 2017, nr 5. Rynek książki w Polsce 2017 (tomy: Wydawnictwa oraz Dystrybucja), red. P. Waszczyk, Ł. Gołębiewski, Biblioteka Analiz, Warszawa 2017. |
Liczba godzin zajęć dydaktycznych |
30 |
Stosowane metody dydaktyczne |
Metody podające - prelekcja Metody podające - prezentacja multimedialna Metody praktyczne - metoda projektów Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków Metody problemowe - wykład problemowy |
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów |
Ewaluacja ciągła, podczas prezentacji projektów realizowanych w ramach kursu. |
Forma i warunki zaliczenia |
Zaliczenie na podstawie przygotowanych projektów oraz obecności na zajęciach. |