Warsztaty redakcji i publikacji tekstu
Cel kursu: Celem modułu jest zapoznanie studentów z zaawansowanym oprogramowaniem do redakcji tekstu.
Miejsce kursu: ZDALNIE/HYBRYDOWO
ROK AKADEMICKI 2022/23 SEMESTR LETNI
08.03.2023 r., godz. 18.00-19.30 (zdalnie)
22.03.2023 r., godz. 18.00-19.30 (zdalnie)
24.03.2023 r., godz. 18.00-19.30 (stacjonarnie)
29.03.2023 r., godz. 18.00-19.30 (zdalnie)
31.03.2023 r., godz. 18.00-19.30 (stacjonarnie)
19.04.2023 r., godz. 18.00-19.30 (zdalnie)
21.04.2023 r., godz. 18.00-19.30 (stacjonarnie)
26.04.2023 r., godz. 18.00-19.30 (zdalnie)
12.05.2023 r., godz. 18.00-19.30 (stacjonarnie)
17.05.2023 r., godz. 18.00-19.30 (zdalnie)
19.05.2023 r., godz. 18.00-19.30 (stacjonarnie)
24.05.2023 r., godz. 18.00-19.30 (zdalnie)
31.05.2023 r., godz. 18.00-19.30 (zdalnie)
02.06.2023 r., godz. 18.00-19.30 (stacjonarnie)
14.06.2023 r., godz. 18.00-19.30 (zdalnie)
ROK AKADEMICKI 2022/2023 - SEMESTR ZIMOWY
Październik:
12.10.2022 18.00-19.30 MS Teams
19.10.2022 18.00-19.30 MS Teams
21.10.2022 18.30-20.00 ul. Grodzka 64, s. 202
26.10.2022 18.00-19.30 MS Teams
28.10.2022 18.30-20.00 ul. Grodzka 64, s. 202
Listopad:
09.11.2022 18.00-19.30 MS Teams
18.11.2022 18.30-20.00 ul. Grodzka 64, s. 202
30.11.2022 18.00-19.30 MS Teams
Grudzień:
09.12.2022 18.30-20.00 ul. Grodzka 64, s. 202
14.12.2022 18.00-19.30 MS Teams
16.12.2022 18.30-20.00 ul. Grodzka 64, s. 202
Styczeń:
11.01.2023 18.00-19.30 MS Teams
18.01.2023 18.00-19.30 MS Teams
20.01.2023 18.30-20.00 ul. Grodzka 64, s. 202
25.01.2023 18.00-19.30 MS Teams
ROK AKADEMICKI 2021/2022
Harmonogram na semestr letni 2021/2022
kwiecień
07.04.2022
1) Przeprowadzenie pre-testu.
2) Wprowadzenie do zagadnień wydawniczych.
3) Międzynarodowe znaki korektorskie.
08.04.2022 (stacjonarne)
1) Międzynarodowe znaki korektorskie – przykłady użycia i ćwiczenia na tekstach.
2) Korekta na papierze prostego tekstu z użyciem znaków korektorskich; analiza korekt sporządzonych przez studentów.
21.04.2022
1) Redakcja, adjustacja i korekta tekstu autorskiego (złamanego, z ilustracjami).
2) Relacja tekstu i grafiki.
22.04.2022 (stacjonarne)
1) Redakcja przekładów. Redakcja i korekta tłumaczonego tekstu literackiego.
2) Ilustracja w przekładzie.
28.04.2022
1) Praca z tekstem na papierze a w systemie zmian.
2) Działanie funkcji recenzji tekstu w programie Microsoft Word (praca z komputerem).
maj
05.05.2022
1) Redakcja tekstu autorskiego w systemie zmian – ćwiczenia.
2) Korespondencja z autorem, system komentarzy.
3) Akceptowanie zmian.
(praca z komputerem)
06.05.2022 (stacjonarne)
Błędy składu.
12.05.2022
Komentowanie tekstu i proponowanie poprawek w plikach pdf w programie Acrobat Reader.
(praca z komputerem)
13.05.2022 (stacjonarne)
Aparat krytyczny. Przypisy i bibliografia.
19.05.2022
Redakcja w systemie zmian i opracowanie przypisów do tekstu literackiego – ćwiczenia.
(praca z komputerem)
27.05.2022 (stacjonarnie)
Redakcja tekstu naukowego z przypisami i bibliografią.
(praca z komputerem)
czerwiec
02.06.2022
1) Adjustacja tekstu popularnonaukowego i naukowego – ćwiczenia.
2) Stylowanie.
(praca z komputerem)
3) Spis treści.
4) Spis ilustracji.
09.06.2022
1) Zarządzanie źródłami i wykorzystanie programów do przypisów oksfordzkich.
2) Sporządzanie indeksów.
(praca z komputerem)
10.06.2022 (stacjonarnie)
1) Indeksy – hasła główne, podrzędne, stosowanie opcji programu (graficznych i merytorycznych).
2) Ćwiczenia praktyczne z indeksami.
23.06.2022
1) Ćwiczenia z różnymi krótkimi tekstami przyniesionymi przez prowadzącą (prawnicze, humanistyczne itd.) – analiza błędów, wykorzystanie nabytych umiejętności.
(praca z komputerem)
2) Wyjaśnienie zagadnień zgłaszanych przez studentów.
3) Napisanie post-testu.
w godzinach 19.00–20.30
forma kursu: hybdrydowa
miejsce: MS Teams/ Wydział Polonistyki ul. Grodzka 64, sala 202 (wybrane piątki 18:30 - 20:00)
Termin kursu w roku akademicki 2020/2021
I) semestr letni
Wszystkie zajęcia wtorek, godz. 8.00 – 9.30
Lp. |
Data |
Tematy |
Zajęcia 1-2
|
9.03.2021 |
1) Przeprowadzenie pre-testu. 2) Wprowadzenie do zagadnień wydawniczych. 3) Międzynarodowe znaki korektorskie.
|
Zajęcia 3-4
|
16.03.2021 |
1) Międzynarodowe znaki korektorskie – przykłady użycia i ćwiczenia na tekstach. 2) Korekta na papierze prostego tekstu z użyciem znaków korektorskich; analiza korekt sporządzonych przez studentów.
|
Zajęcia 5-6
|
23.03.2021 |
1) Redakcja, adjustacja i korekta tekstu autorskiego (złamanego, z ilustracjami). 2) Relacja tekstu i grafiki.
|
Zajęcia 7-8
|
30.03.2021 - odwołane |
1) Redakcja przekładów. Redakcja i korekta tłumaczonego tekstu literackiego. 2) Ilustracja w przekładzie.
|
Zajęcia 9-10
|
13.04.2021 |
1) Praca z tekstem na papierze a w systemie zmian. 2) Działanie funkcji recenzji tekstu w programie Microsoft Word (praca z komputerem).
|
Zajęcia 11-12
|
20.04.2021 |
1) Redakcja tekstu autorskiego w systemie zmian – ćwiczenia. 2) Korespondencja z autorem, system komentarzy. 3) Akceptowanie zmian. (praca z komputerem)
|
Zajęcia 13-14
|
27.04.2021 |
Błędy składu. |
Zajęcia 15-16
|
4.05.2021 |
Komentowanie tekstu i proponowanie poprawek w plikach pdf w programie Acrobat Reader. (praca z komputerem)
|
Zajęcia 17-18
|
11.05.2021 |
Aparat krytyczny. Przypisy i bibliografia. |
Zajęcia 19-20
|
18.05.2021 |
Redakcja w systemie zmian i opracowanie przypisów do tekstu literackiego – ćwiczenia. (praca z komputerem)
|
Zajęcia 21-22
|
25.05.2021 |
Redakcja tekstu naukowego z przypisami i bibliografią. (praca z komputerem)
|
Zajęcia 23-24
|
1.06.2021 |
1) Adjustacja tekstu popularnonaukowego i naukowego – ćwiczenia. 2) Stylowanie. (praca z komputerem) 3) Spis treści. 4) Spis ilustracji.
|
Zajęcia 25-26
|
8.06.2021 |
1) Zarządzanie źródłami i wykorzystanie programów do przypisów oksfordzkich. 2) Sporządzanie indeksów. (praca z komputerem)
|
Zajęcia 27-28 |
15.06.2021 |
1) Indeksy – hasła główne, podrzędne, stosowanie opcji programu (graficznych i merytorycznych). 2) Ćwiczenia praktyczne z indeksami.
|
Zajęcia 29-30
|
22.06.2021 |
1) Ćwiczenia z różnymi krótkimi tekstami przyniesionymi przez prowadzącą (prawnicze, humanistyczne itd.) – analiza błędów, wykorzystanie nabytych umiejętności. (praca z komputerem) 2) Wyjaśnienie zagadnień zgłaszanych przez studentów. 3) Napisanie post-testu.
|